SVAR PÅ FRÅGESTUND

♥♥♥♥Här kommer svaren på frågestunden.
F= Fanny
E= Erica
S= Susanna
A= Agnes

1.Hur gamla är ni?
Alla är vi födda 1996, 14/15 år.

2.Var bor ni?  
Stockholm, nacka

3.Röker ni?
Nej

4.Hur långa är ni?
F: 181 cm typ :)
E: 164.5
S: 174
A: 170

5.När fyller ni år?
F: 4 SEPTEMBER
E: 4 JULI, på USA's nationaldag, m-mas och p-pas bröllopsdag och m-mas o momos namnsdag.
S: 30 MAJ
A: 14 FEBRUARI, alla ♥ dag

6.Favoritårstid?
F: Sommar! :)
E: Vår, eller sommar, kan inte bestämma mig..
S: ALLA, eller iaf i början av alla årstider, sen tröttnar jag på dom :)
A: Sommar! Easy!

7.Månadspeng?
F: 700 kr
E: 400/500 kr
S: jag har ingen, ja har pengar på kortet ist ;p
A: 1000

8.Bästa resan?
F: USA :):):):):)
E: hmm.. London kanske, eller Thailand. Önskar jag fick göra om mina resor till tex Paris och Skottland. Var typ 10 när vi var där, idag skulle jag njuta mer.
S: första resan till New York 2009. Då var new-york-feelingen starkare än andra gången förra året. Även fast båda va helt sjukt underbara va ändå första bäst. Åk till NY everybody! :D
A: shit det är ju för många! Usa 2009, alla Spanienresor, Berlin, London.. MFL!

9.Favorit tv-serie?
F: Desperate housewives
E: SCRUBS
S: Desperate housewives
A: Scrubs, HowIMetYouMother, Grey's Anatomy!

10.Favoritaffär?
F: Top shop, HM, best of brands, bikbok
E: Weekday, Monki, HM, BikBok
S: amen unik man får känna sig här då, weekday, hm, monki, bikbok
A: Jomen unik var ordet sussi, Bikbok, weekday, Hm, monki HAHA exakt samma på typ alla..

11.Vilka länder har ni varit i?
F: Usa, England, Thiland, Spanien, Tyskland, Cypern, Egypten, Danmark och några fler.. 
E: Frankrike, Tyskland, Österrike, Belgien, Danmark, Thailand, England, Spanien
S: usa, egypten, mexico, grekiska öar, cypern, teneriffa(spanien) och nåra fler. he, jag har aldrig vart i asien
A: Spanien, Tyskland, Sydkorea, Thailand, Grekland, Danmark, Finland, England, Usa, Mexico, Cypern, m.fl.. och sussi jag har aldrig varit i Afrika :o ..

12.Favoritkläderna i garderoben?
F:
E: Mina mörkblå weekday-jeans. Går att ha till allt hela tiden, sjukt bekväma och snygga. Använder nog dom lite för mycket men de är de enda bra jeansen jag har.
S: varierar massor, oftast något nytt som sitter snyggt :)
A: haha, det som är nytt. Tröttnar jääkligt fort, men.. Mina svarta Weekday jeans! Så sköna! Även om de har en asstor vit fläck där bak.. 

13.Favoritmat?
F: Taacoooos!
E: Taacoooos!
S: kött.. mört.. och nån god sorts potatis.. och beasås.. och sommar.. på altanen.. på landet.. najs asså..
A: Taacoooos, Sushi!, Hamburgare, köttpåsommarenmenbeasåsochpommesfrites, spaghettiISpanien MEDMERA 

14.Idoler/favoritmusiker?
F:
E: Idol har jag nog ingen, ser upp till alla. Favorit musiker, herregud svår fråga. Älskar nästan all musik, men florence + the machines låtar tröttnar man inte på, annars just nu älskar jag NeverShoutNever, men det är nog bara tillfälligt. Veronica Maggio, Daniel Adams-Ray, The Sounds, The killers, Melissa Horn, Bruno Mars, Coldplay mm.
S: jätteolika! har inte en favorit, kolla mina spotify lista så seru :p THE BEST
A:Idol Min mamaaa! fast ne, alla som är snälla och värda att se upp till :) Coldplay kommer alltid ha en plats på min playlist! The kooks, Munford and sons, Snook, Maskinen med så många flera.. PinocchioMeal

15.Vad vill ni bli "när ni blir stora"? 
F: Flygledare eller jurist
E: Veterinär, Advokat, ingen aning faktiskt
S: Mäklare
A: Not sure.. Inget med natur iaf.. SKA jobba utomland också. Aldrig att ja stannar här :)

16.Spelar någon av er något instrument?
F: nepp
E: Piano (!) fiol (länge sen) Gitarr (lär mig)
S: jag kan spela lejonkungen på piano.. halva iaf
A: Önskar verkligen att ja gjorde det! Jag kan spela Like A Prayer på bas! :o ochee.. blinka lilla stjärna på piano!

17.Favoritdjur?
F: katt och häst
E: Hund!!!!!!!!!!!!!!!!
S: som fanny. Katt för man blir så sjukt inspererad och förstummad av Kattdjuret och häst för dom är så vackra :)
A: KATT och VARG hihi

18.Vad blir ni glada av?
F: När andra är glada och värme och när man har kul ;)
E: Sol
S: skratt och vänner och frihet
A: Värme, Resor, Vänner, Frihet brasvardärsussi

19.Vad brukar du göra på fritiden?
F: Rida, dansa, vara med kompisar
E: Simma, dansa, umgås med vänner
S: rida, vara med kompisar och andra olika saker
A: Simma, estarconmisamigos å sånt

20.Vad är det bästa med sommaren?
F: att det är varmt och att det är sommarlov och att man kan bada och bli brun och att man slipper skolan
E: Värme, badbart, alla vänner är lediga, ingen skola, massa saker att göra, bruna ben, resor, allt.
S: att man gör mycker roligare saker, mer varierande dagar, bada, allt är roligare på sommarn, frihet, frihet, frihet.
A: ledigheten, resorna, solen, värmen, glassen(!!), stranden, de sena kvällarna. jupp. allt.

21.Dyraste klädesplagget i garderoben?
F: ööö ingen aning :) 
E: Måste nog vara min Torres-tröja. 760 tror jag den gick på, dyrt!
S: de är häst garderoben dårå, och då är det nog mina dressyrstövlar som kostade runt 4 000
A: Jo min David Villa-tröja.. drygt 760 riksdaler för den med..

22.Hur mycket shoppar ni för i månaden?
F: 1000 kanske
E: 400/500 kanske - max
S: varierar, runt 1000
A: 400/500 ja me, max. 

23.Favoritfärg?
F: marinblå
E: marinblå
S: olika hela tiden.. gillar mer en sorts färg (typ jordnära färger, fast inte dom då) men vet inte vilken sort..
A: grön ! och röd ! och blå !

24.Favoritmärke?
F: Acne och odd molly kanske
E: Apple! (om vi inte snackar kläder) annars har Acne jättefina kläder, men för dyrt för min plånbok.
S: har typ inga märkeskläder alls så jag passar den här frågan :)
A: ICAS EGNA VAAAAROR! ....... ne, finns ju massor så ;p

25.Real Madrid eller Barcelona?
F: Barcelona :):):)
E: Barcelona!
S: har tusan ingen aning. vet ju knappt vad som är skillnaden på lagen ?
A: BARCELOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOONA!!!!!!!!


26.Vänner eller familj?
F: båda
E: dum fråga nicole!
S: varierar på vad man gör, vissa saker är ju ashärliga att göra med familjen medans andra grejer är roligare att göra med vänner.
A: vänner. även om ja inte skulle vilja vara utan familjen alltså, men om vi säger såhär, ja uppskattar att vara men vänner mycket mer än med familjen :P 

27.Banan eller annanas? 
F: annanas
E: BÅDA! ÄLSKART!
S: banan. har aldrig gillat ananas
A: som smak ananas, men som frukt banan.

28.Toa eller dass?
F: haha  fräch toa  i ett fint badrum (Y)
E: dass <3
S: dass, de är mysigt med känslan att vara ute :)
A: toa utomhus !!

29.Choklad eller gele?
F: Choklad
E: choklad helt klart!
S: choklad
A: geleeeeeeeeeeeeeeeeeenaaaaae CHOKLAD!

30.Sommar eller vinter?
F: SOMMAR
E: SOMMAR
S: SOMMAR! fast det är sjuukt kul med snö.. i början
A: SOMMAR + 14 feb !

31.Sommar eller vår?
F: SOMMAR
E: VARM VÅR <3
S: båda! :)
A: mest sommar, men också typ maj.. slutet av april!

32.Godis eller glass?
F: Glass tror jag
E: hmm, glass, på sommarn iaf
S: oh herregud. riktigt svår fråga. men på sommarn glass, annars godis.
A: GLAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAASS!♥♥♥

33.Chips eller godis?
F: chips
E: båda!
S: godis :)
A: Godis!

34.Gröna, bruna eller blå ögon? -Motivera varför ni valt som ni valt!-
F: Bruna eller gröna tror jag, för alla har blå/gråa ögon och det är tråkigt :P
E: Gråa/ljusblåa/klarblåa ögon, så JÄVLA COOLT! eller bruna/svarta ögon, så otroligt fint.'
S: gröna är asballt. för det är lite ovanligare och har rätt mycke karaktär i sig.. eller de har alla ögon..
A: Alla tre, bara de är insensiva! :D sjukt snyggt när ögonen har riktiga kontraster !

35.Varför är ni alla så otroligt söta?
F: hihi tack, jaa du
E: I was born this way.
S: ööh.. me to!
A: lots of practise you know!

36.Vad fick er att starta en blogg tsm?
E: Susanna och jag startade bloggen på en skidresa då vi hade lite för mycket fritid och tänkte att ja, vi kan ju blogga tillsammans istället för att ha en blogg var för sig (vilket vi hade då). Vi tänkte att uppdateringen blir ju bättre och så. Sen när vi kom hem joina Fanny och Agnes också, extra mycket uppdatering!
S: japp :D
A: NEJ SÅHÄR GICK DE TILL. fast jo så gick de till.

37.Hur träffades ni?
E: Jag och agnes har gått tillsammans sen dagis, Fanny och Susanna lärde jag känna när vi hamnade i samma klass i sjuan.
S: och jag och fanny har kännt varandra sedan dagis, dock var vi inte så bra vänner då :p
A: Ne ja å erica blev inte bra kompisar förrän typ fyran, men gick som sagt sen dagis. Och jag började ju då också i samma klass som sussi å fanny i sjuan.. 

38.Vilka känner varandra bäst?
E: Jag måste säga jag och Agnes - det är helt sjukt vad jag vet mycket.
S: assvår fråga faktist :p
A: Jo jag tror ja måste ta å säga Erica här.
F: sussi kanske för vi har känt varandra längst

39.Hur länge har ni känt varandra?
E: Agnes - 11år? Eller känt och känt, vi har varit "bästisar" i 6 år. Susanna och fanny - snart 2 år.
S: fanny sedan vi var två men då var vi som sagt inte så bra vänner då, de var först i tvåan tror ja..
A: 11 år erica! :p haha, lite roligt är att ja å sussi och erica har ju bott typ grannar hela våra liv men bara känt varandra i snart två år..

40.Har ni något gemensamt eller är ni olika?
Vi är VÄLDIGT olika, det är väldigt roligt faktiskt, men vi alla gillar kläder och foto

41.Vem av er kom på tanken att börja blogga?
Susanna faktiskt.
S: :D

42.Vilka är era favoritbloggar?
E: www.lisachen.blogg.se <- himla välskrivna inlägg med inpiration och fina foton
F: läser typ 20 bloggar såå ja venne
S: Har ingen riktigt favorit.. gillar många :)
A: Kenzas :p för hon är coOl. Och Nevnarien, hon är också cool! Och en grym fotograf!

43.Hur många unika besökare per dag?
Runt 40 stycken
A: HAHA vi suger!

45.Vilka bloggar läser ni?
E: Alldeles för många, mest kompisars ändå men även lite mode/foto bloggar
S: just nu går jag typ bara in på Fokis, inte för att jag gillar den speciellt mycket utan för att hon tar bra bilder och bangkok är spännande :D
A: Jomen dom ja känner, och lite random fotobloggar. Måste erkänna att ja kollar fokis rätt flitigt jag med, men mer för fotonas, bangkoks och hennes extrema shoppingberoendes skull.. hah!

46. Vad är de pinsammaste du har gjort?
E: Oj, har gjort många saker, tagit fel provrum som det stått nån i osv. Men idag på bussen var det faktiskt lite pinsamt när jag jättehögt utan att tänka mig för började sjunga på Rebecca Blacks "Friday". Jättefult. Sen säger jag också "NEJMEN GUD VAD PINSAMT!". Det va lite skämmigt haha.

S: haha de var en dag i skolan,jag var vid mitt skåp och sen ser och hör jag att nån springer och gömmer på kanten av alla skåp, som för att skrämma nån. Jag gissar på alla elever i hela skolan att det är just erica som är där och tänker skrämma mig men jag tänkte inte tillåta det så jag hoppar fram och skriker lite bortkommet. tyvärr var det inte erica utan en kille i nian med räääätt bra inflytande.. hehe synd.

A: Jag gör pinsamma saker hela tiden! Hela jag är pinsam :D Så jag skulle säga att jag är pinsammare för mina vänner än för mig själv.. HAHA härligt! Men en gång var iaf jag och min kompis på t-centralen och för dom som inte vet finns det två aslånga rullband som går till blåa linjen där, vi hade tråkigt och bestämde oss för att åka fram och tillbaka på dom ocgh ta kort på oss själva - det hinner man ju. Dom ör ju så långa! Det kommer störmmar av folk från tunnelbanorna där hela tiden och femte gången på bandet var det FETA mycket folk åt båda hållen. Jag står vänd mot min kompis, bortvänd från "avstigningen" och rätt vare e tar bandet slut och jag gör århundradets fulaste ramling (ja flänger omkring för att inte ramla) med cirkus 100 personer bakom mig som ska av och 100 till från andra hållet som ser detta. Min kompis börjar asgarva och det tar enna tio sekunder att få upp mig. Sen ligger jag på marken intill rullbandet och garvar ihjäl mig i nån minut sådär.. ATT det skulle komma så många människor just då.

S: HAHAHA AGNES !

47. Om du fick vara en kändis för en dag, vem skulle du vara?
E: Lady gaga
S: vill inte va en kändis. nee, de vill ja inte.
A: Emma Watson. Så jäkla ball!

48. Om du skulle dejta en kändis för en dag, vem skulle det vara?
E: Rupert Grint, han har en glassbil lixom?
F: Ryan Sheckler
S: RYAN REYNOLDS!
A: David Villa... hihi!
49. Vad tycker du om bambi toalett papper?
E: Lambi? BÄST. älskar när det är saker på också (tex. poesi! <3)
S: jaa! sånna där kärleksdikter gör ens dag!
A: Ja asså bambi vet ja inte ens om de finns vettu.. 

50. Vad tycker ni om min blogg?(nathalienyren)
E: Bra med mycket uppdatering!
S: treeevlig!
A: braaa!

51.Hur ska en blogg se ut för att ni ska kunna läsa den?
E: Jag vill ha välgjorda inlägg med fina bilder (inte webcam!) och inspiration. Samt en ljus och fräsch design.
S: herregud typ Exakt samma svar som erica :p
A: O MAJ GARD TYP EXAKT SAMMA JAG MED SHIIIT ASSÅÅ! ...

52.Asså jag har alltid undrat vad gör ni på toan när det tar så lång tid ? :)
Vi bajsar, kissar, pruttar, duschar, sminkar oss, borstar tänderna, rakar benen, målar naglarna, färgar håren, noppar ögonbrynen, smörjer in oss med fuktbevarande krämer, speglar oss, sjunger, dansar, tvättar händerna, byter om mm. 

53.Läser någon av er min blogg? :P (elin winegård)
E: Ja det gör jag! Gillar din stil! :)
F: Jag gör :) ,sjuukt snygga kläder du har!
S: nej, men den är bra :D
A: Jag meed! :D 

54.vad använder ni för kamera till era bilder? ;)
E: Olympus E-520
F: nikon D90
S: nikon D60
A: Canon 1000D!

Såpp, de va alla frågor! fråga gärna en gång till om du tycker att du inte fick svar på din fråga eller om du missa att fråga :)

/ ALLAS VÅRA VÄNNER - AGNES SUSANNA ERICA FANNY
he

|KOMMENTARER
Postat av: hanna ♥

taack :D

2011-04-28 @ 23:10:54
URL: http://heaa.blogg.se/
Postat av: Viktoria

Sv: Obekväma på så vis att de är stenhårda och inte alls formade efter fötterna! Fick gigantiska (bokstavligen) blåsor på hälarna efter första, korta promenaden i dem. Men de var billiga, en hundring lite drygt tror jag. :)

2011-04-28 @ 23:53:00
URL: http://worriedshoes.blogg.se/
Postat av: L.I.N.N.E.A ♥ Photography

SV: Det är bra här med!:D

KRAM

2011-04-29 @ 07:06:39
URL: http://nexttotheblueeyes.blogg.se/
Postat av: Klaras foto

sv; Tack så mycket! :)

2011-04-29 @ 11:12:43
URL: http://fookus.blogg.se/
Postat av: Rebecca

sv: tack så mycket! jo det var kallt kan jag säga ;) btw; fin blogg ni har!

2011-04-29 @ 15:24:49
URL: http://http//beccajonsson.blogg.se
Postat av: Beatrice Jakobsson (foto)

sv: tack tack :D!

2011-04-29 @ 18:24:53
URL: http://beattriicee.blogg.se/
Postat av: h a n n a

SV: tack så mycket x2! :)

2011-04-29 @ 20:37:34
URL: http://hannaiaa.blogg.se/

KOMMENTERA HÄR:

NAMNET:
GLÖM EJ?

E-POST: (HEMLIGT)

BLOGG:

KOMMENTAR:

TRACKBACK
RSS 2.0