FAKAINA

Hej, det här är vad som finns i Las Palmas: Så här ser poliserna ut som går/cyklar längs stranden. Tycker shortsen och cykeln får dem att se aningen mindre hotfulla ut faktiskt. På stranden springer en kille/man/gubbe som haltar, har har alltid på sig stringbadbyxor. Det finns fullt av tanter utan bikiniöverdel med hängtuttar, och fullt med jobbiga skandinavier som tror att de kan spanska eftersom de kan säga "gracias" och "hola". Det finns och en gubbe som går runt och säljer läsk. Eller två närmare bestämt, men en var där förra året också. Han är min favorit och i år har han lärt sig säga "lingonsylt" "pytt i panna" och "hembränt". Han är typ min idol. På restaurangerna och i köpcentren finns servitörer och expediter som vägrar fatta att man pratar spanska och ska bestämt svara på engelska även fast man själv beställer på spanska. På primark finns tjocka spanska mammor som ska köpa sjuttiofemtusen illasittande, tighta och fula tröjor på extrapris, de knuffar sig fram genom affären och skriker till sina uttråkade män som står och trycker i hörnen. Här finns överallt dessa sliskgubbar som tittar efter alla tjejer/kvinnor/tanter under 80 med tungan hängande ut ur munnen, typ. Finns säkert mycket mer, men det här var det jag kom på.
.
Å andra sidan är det här inget som stör mig, ni kan bara förstå vad mycket kul jag har att studera och iaktta när jag ligger i solstolen! Det är väldigt trevligt, kul, nice och härligt här!

|KOMMENTARER

KOMMENTERA HÄR:

NAMNET:
GLÖM EJ?

E-POST: (HEMLIGT)

BLOGG:

KOMMENTAR:

TRACKBACK
RSS 2.0