THE 16 DAY CHALLENGE - 3


Bilderna säger ju en hel del. Jag älskar alla årstider. Tänkte berätta lite varför:

Bild 1 - är ifrån min trädgård för två år sedan. Snön var säkert en meter, nästan i alla fall. Jag skulle ut till Pelle och ge honom mat. Jag frös häcken av mig men jag tycker ändå väldigt mycket om snön. Att åka pulka, skidor, kälke, snowboard, stjärtlapp. Att kunna hoppa och dansa och göra kullerbyttor och rulla i snön med täckbyxor utan att det gör ont eller man blir speciellt smutsig. Hur allting blir mörkt och glittrande och mysigt. Åh det är fint det.

Bild 2 - är ifrån flatenbadet i år. En bra vårdag det där. Jag och Jacob och Agnes hade tävling i vem som var brunast, ja ni ser ju. Vit som ett spöke. Det var riktigt varmt den dagen men vattnet var iskallt. Åh det var en härlig dag, man kände verkligen att sommaren var påväg. Gud jag saknar våren. Älskar när snön precis smält, blommorna ploppar upp och man känner hur det blir varmare, när man inte behöver använda vinterjackan längre. Och hela tidne känns det som man vill gå runt och vissla.

Bild 3 - är ifrån Palma, Mallorca, Spanien i somras. Fyra månader sedan. Det var så lökigt, man var så brun och man hade inga bekymmer. Inga måsten, inga krav, ingenting. Kunde bara bada och sola och äta gott och ha kul hela dagarna. Saknar det enormt!

Bild 4 - Är ifrån oktober. En hundpromenad på landet. Tända brasa på landet, dricka varm choklad, kratta, läsa tjocka böcker, titta på tv. Hösten är fin tycker jag. Och på något sätt känns det alltid som man tröttnar lite på sommaren efter ett tag, då är det bra med höst.

Den enda årstid/period jag inte gillar är vinter i februari och frammåt. När snön vägrar smälta, man fryser ihjäl, allt blir slask, det kommer mer snö, man fryser, det är mörkt, blä blä blä. Men sen så kommer våren!

|KOMMENTARER
Postat av: custom essays

This forth pictures like forth seasons of year. It's a good composition as for me.

2011-11-25 @ 15:19:56
URL: http://custom-essay.ws/index.php

KOMMENTERA HÄR:

NAMNET:
GLÖM EJ?

E-POST: (HEMLIGT)

BLOGG:

KOMMENTAR:

TRACKBACK
RSS 2.0